De eerste ervaringen - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rick Meester - WaarBenJij.nu De eerste ervaringen - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rick Meester - WaarBenJij.nu

De eerste ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Rick

13 September 2015 | Australië, Darwin

Dinsdag 1 september was het dan zover, ik ging beginnen aan een reis waar ik het al een paar jaar over heb. Backpacken in Australië. Ik had een groepsreis geboekt bij Australian Backpackers. Op het vliegveld de groep voor het eerst ontmoet, een welkomspraatje van Australian Backpackers en vervolgens inchecken. Na het inchecken nog even wat drinken met Lina, pap, mam, Tim, Britt, Paul en Myrthe! En toen werd het tijd om verder te gaan, afscheid genomen van iedereen en op naar de gate. Eenmaal in de rij voor het boarden was gelijk de hele groep weer bij elkaar. Het klikte gelijk en de eerste grappen werden alm gemaakt.

Ook in het vliegtuig bleef iedereen lekker met elkaar praten en was het een gezellige boel. Tussendoor lekker een filmpie kijken en eten, je moet toch wat op een vlucht van +/- 11,5 uur.

Nadat het eerste deel de reis erop zat zat zijn we geland in Bangkok, hier moesten we even snel het vliegtuig uit, er was nog net tijd voor een rondje vliegveld om vervolgens weer in te stappen om in ongeveer 3,5 uur naar Taipei te vliegen.

Daar werden we opgehaald van het vliegveld om naar ons hotel gebracht te worden, dit hotel zou in Taipei zijn maar dit bleek in een buitenstad van Taipei te liggen. Iedereen had zich verheugt op het zwembad in het hotel, dit zou echter pas om 1900 uur open gaan en we moesten om 2000 uur weer klaar staan om terug te gaan naar het vliegveld. Zwemmen zat er dus niet in voor ons.

Eenmal weer aangekomen op het vliegveld van Taipei hadden we nog een vlucht te gaan van ongeveer 9,5 uur. Deze vlucht heb ik gelukkig erg veel kunnen slapen. Ik ging na het eten slapen en werd weer wakker toen we boven Australië vlogen. Nog maar een paar uur te gaan dus!

In austalië aangekomen, door de controles heen en daar stonden Dennis en Merel van Australian Backpackers ons op te wachten! Eindelijk voet op Australisch grondgebied. Het is inmiddels Donderdag 3 september rond een uur of 12. Door Dennis en Merel zijn we gelijk meegesleept naar en punt tegenover het Operahouse om een groepsfoto te maken! Toen door naar ons hostel om de eerste dingen te regelen en in de avond lekker van de BBQ met kangeroe genoten. Vervolgens lekker zitten ouwehoeren en langzamerhand druppelde iedereen richting zijn kamer, natuurlijk bleef rikkert weer als laatste over....

Het hostel ligt trouwens in Collaroy Beach, een buitenwijk van Sydney.

De volgende dag hadden we regeldag, rete vroeg je nest uit en de grote stad in. Bankrekening opzetten, ziektekosten, noem het allemaal maar op. Ook even langs het operahouse gelopen, dit gebouw is van een afstand erg mooi, van dichtbij is het een grote tegenvaller.

Weer een dag later op naar de Blue Mountains, een groot natuurgebied buiten Sydney. Wat is dit een mooi gebied, wij hadden helaas pech dat er niet veel zon scheen anders hadden we kunnen zien waarom het de blue mountains heten, dit heeft namelijk te maken met de vele eucalyptus bomen die er staan. Deze zgeven een blauwe gloed af als er genoeg zon op schijnt. Nadat we naar de bleumountains geweest zijn zijn we naar het Featherdale wildlife park gegaan, hier hebben we de eerste kangeroes en koalas gesien! Zaterdagvond was het tijd om van het nachtleven te gaan proeven, dit gaat er wel even ander aan toe als we in Nederland gewend zijn. Erg strenge beveiliging en zelfs politie in de kroeg!

Zondag een beetje uitslapen en tijd voor Traveltalk, hier kregen we allerlei info over wat er allemaal te doen en te zien valt in Australië. Hierna richting Manly om daar de North Head Walk te doen. Dit was een wandeling door een natuurgebied aan 1 van de kanten van de ingang van Sydney Harbour. Ook hier weer erg mooie uitzichten over de stad en mooie natuur.

Maandag, tijd om de eerste golven te pakken. in de ochtnd om half 7 in de bus richting The Farm, want daar waren de golven het best. Na wat theorie en droog oefenen hop het water in. De eerste poging ging gelijk goed, vervolgens duurde het weer even voordat het lukte, beginners geluk dus. Verder een super ervaring en dit is iets wat ik zeker vaker zal gaan doen tijdens mijn reis door Oz.

Dinsdag was het eindelijk tijd om even uit te rusten, een klein wandelingetje gemaakt over Collaroy Beach en veerder lekker gerelaxed. Woensdag een wandeling gemaakt bij Palm Beach, ook dit is een prachtig gebied met super gave uitzichten. Aan de ene kant zie je de zee en aan de andere kant is de baai van Sydney te zien.

Ik ga zeker terug komen in Sydney want wat is dit een mooie stad, ook als je net als ik niet van steden houd is het hier leuk!

Toen was het donderdag, tijd om naar Darwin te vliegen, op naar de krokodillen, slangen, spinnen en bovenal het mooie weer!

Nu een paar dagen hier in Darwin en nog niet erg veel gedaan, vooral beetje zwemmen en relaxen. Maandag gaan we naar Kakadu voor 2 dagen en daarna nog een dagje naar Litchfield, dit zijn twee van de vele nationale parken die Australië rijk is.

Als we dit gedaan hebben is het de bedoeling om door te reizen naar Cairns aan de oostkust.

Cya Mates!

P.S. Fotos komen nog

• 13 September 2015 - 09:32

Caroline:

Hoi Rick,

Wat heb je al een hoop leuke dingen gedaan. Leuk om te lezen.

Ben benieuwd naar wat je allemaal nog meer mee gaat maken en de foto's natuurlijk