De oostkust - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rick Meester - WaarBenJij.nu De oostkust - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Rick Meester - WaarBenJij.nu

De oostkust

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 Oktober 2015 | Australië, Brisbane

Oostkust van Cairns naar Brisbane.

Aangekomen in Cairns (21 september) met ons groepje uit Darwin, zijn we op het vliegveld opgepikt door ons hostel. Eenmaal de spullen op onze kamers gedropt kwamen we Vinnie weer tegen, die hadden we sinds Sydney niet meer gezien en het was dus erg leuk om elkaar weer even te spreken. In de avond wat zitten kletsen met ze alle en redelijk optijd naar bed want de volgende dag zou ik naar Cape Tribulation (een plaatsje in het regenwoud) gaan. Hier hebben we in een rivier gezwommen en wandelingen gemaakt door het regenwoud. Dit is het oudste regenwoud ter wereld!

Woensdag weer vroeg op om te gaan snorkelen bij het Great Barrier Reef. Dit was echt super mooi. Wat een hoop verschillende vissen daar. Zelfs nog met een zeeschildpad, een haai en een rog gezwommen! Ook Nemo onbrak niet aan deze trip! In de avond lekker wezen BBQ'en in het park in Cairns met een aantal uit het hostel.

Donderdag was het voor mij alweer tijd om door te gaan naar Airlie Beach. In de bus onderweg kreeg ik een appie van Tessa dat zij daar ook nog zou zijn voor een dagje dus die avond hebben we samen gegeten en wat gedronken. Ook kreeg ik een belletje van Thijs, die wou met mij meegaan op de boodtrip naar de Whitsundays, die kwam dus midden in de nacht ook aan in Airlie Beach. Vrijdag hebben we met ze 3en een beetje bij de lagoon gehangen.

Zaterdag ochtend ben ik met Thijs op de boot gestapt om twee dagen op de zee te vertoeven. De eerste dag hebben we op twee plaatsen gesnorkeld en zijn daarna naar onze overnachtingsplaats gevaren. Zondag zijn we naar Whitehaven Beach gevaren, dit is een mega wit zandstrand. Hier hebben we een paar uur gerelaxed en vervolgens weer terug gevaren naar de haven van Airlie Beach. Met Thijs nasr zijn auto gelopen om een plekje in de bush te gaan zoeken waar we konden gaan slapen, scherlt toch weer 25 dollar voor een overnachting in een hostel!

Op de boot hebben we een Nederlands stel ontmoet en hier hebben we maandag mee gechilled bij de lagoon. In de avond zijn we met ze 4en gaan BBQ'en. Er waren deze nacht nog 2 bedden vrij in de kamer van Paul en Hilde, dus daar hebben Thijs en ik gratis geslapen in de hoop dat er niet nog iemand in zou chekken midden in de nacht!

Dinsdag ochtend is Thijs verder gaan rijden naar het noorden en hebben Paul Hilde en ik nog een dagje geluierd in Airlie om in de avond de bus te pakken richting Rainbow Beach.

De eerste dag in Rainbow beach (30 september) kreeg ik in de middag briefing voor de Fraser Island tour die de volgende dag zou beginnen. Volgende dag was het tijd voor Fraser Island, even ter informatie, Fraser is het grootste zandeiland ter wereld. We waren met 4 groepen en elke groep zat in zijn eigen 4x4 auto. Eerst naar de pond rijden op ongeveer 10 minuten van het hostel. Van de pond af gelijk een stuk over het strand gereden en een binnenlandse track in. Geluncht in een mini dorpje op het eiland en toen door richting Lake McKenzie, één van de grotere meren van het eiland. Het water was zo helder dat was echt onvoorstelbaar. Toen was het mijn beurt om achter het stuur te kruipen, super vet om over zandpaden door de jungle heen te toeren! Aangekomen in het kamp een snelle rondleiding gekregen en toen was het tijd om eten te gaan maken. Ik ben zo'n beetje gebombardeerd tot chef van onze auto..... Het smaakte nog goed ook! Nog een paar drankjes bij het kampvuur gedaan en lekker gaan slapen.

Volgende dag ben ik begonnen met rijden want de rest was nog te katerig om uberhaupt te mogen rijden. Eerst zijn we naar Indian Headland gereden. Een hoge klif. Hier een tijdje van het uitzicht genoten en zelfs nog walvissen en dolfijnen gespot! Daarna door naar de champagne pools, dit waren stukken water afgeschermd van de oceaan door een aantal rotsen. Daarna door naar Eli Creek, een stroompje wat je helemaal af kan lopen tot je in de oceaan staat. Nog even wezen kijken bij een walvis skelet en terug naar het kamp. Laatste dag zijn we op de weg terug naar de pond nog even een wandeling wezen maken die eindigde bij hoge zandduinen en een meertje.

Echt een geweldig avontuur, met super leuke mensen! Een echte aanrader! Die avond hebben we nog wat gedronken met een groot deel van de groep.

De volgende dag ben ik met drie zweedse richting Noosa gegaan. Hun wouden naar de Australia Zoo maandag en ik had nog niks te doen dus ben met hun meegegaan. Die avond maar eens optijd naar bed want de volgende dag moesten we optijd op.

Maandag dus naar de Australia Zoo! Dit is de dierentuin van Steve Irwin de bekende Crocodile Hunter van Australië. Het is echt een mooie dierentuin die heel ruim is opgezet en waar de dieren grote ruime verblijven hebben. Om 12 uur begon de Wildlife Warriors show die we graag wouden zien. De show begon met een aantal vogels, van kleine super snelle papegaaien tot grote gieren en adelaars. Toen alle vogels weer weg waren was het tijd voor het hoogtepunt en de finale van de show, een krokodil van ongeveer 4 meter. De verzorgers trikkerde de krokodil constant zodat we konden zien hoe de krokodil jaagt en hoe bliksemsnel deze toe slaat. Het blijven indrukwekkende beesten! Na de show zijn we verder door het park gaan wandelen om de rest van de dieren te zien. Die avond samen op stap gegaan want het was de laatste avond samen.

Dinsdag stond de Noosa Everglades op het programma. Dit is één van de twee Everglades die er bestaan op de wereld. (De andere ligt in Florida, VS). De everglades is moerasgebied waar ontelbaar veel riviertjes door heen stromen, deze rivieren zijn heel ondiep en daardoor zijn ze altijd spiegelglad ookal staat er veel wind. Eerst een stuk met de boot door de everglades gevaren en daarna een stuk met de kano gedaan, dat was super rustgevend. Niemand om je heen, spiegelglad water en alleen het geluid van vogels en krekels!

Daarna alweer door naar Brisbane op woensdag. Het is nu donderdag en pak morgen de bus naar de boerderij waar ik aan het werk ga. Ik ben blij alsmik deze stad weer verlaten heb want er is niet zoveel te doen hier.....

Over het werk op de boerderij later meer.

Over en uit.