Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rick Meester - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Rick Meester - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick

21 September 2015 | Australië, Darwin

Darwin

Aangekomen in Darwin in de nacht van 10 op 11 september. De eerste nacht was heel beroerd, constant wakker gelegen door een paar dronken ieren. In Darwin valt niet zoveel te doen. De eerste paar dagen hebben we dan ook vooral een beetje liggen luieren aan het zwembad of aan de lagoon. De lagoon is een afgelsoten watertje, je kan hier in Darwin namelijk niet in de zee zwemmen in verband met krokodillen.

De reden dat ik naar Darwin ben vertrokken is omdat ik hier twee nationale parken wou bezoeken. Namelijk Kakadu en Litchfield. Er waren er meer van de groep van Australian Backpackers die dit wouden, dus hebben we met ze allen een tour geboekt.

Maandag ochtend moesten we om 0630 klaar staan voor hostel, we zouden daar opgepikt worden door een busje waar we vervolgen drie dagen mee door de twee nationale parken zouden rijden. In totaal bestond de hele groep uit 20 personen, Dit waren wij (the dutchies) een aantal engelse, 3 zwitserse en 4 aziaten.

Onze eerste stop was Rockhole, dit is een steiger aan de Marry River. Hier zijn we op de boot gestapt om ongeveer een uur over de rivier te varen. Deze rivier heeft de dichtste populatie krokodillen van Australië. We hebben een aantal krokodillen gespot, veel vogels en mooie uitzichten.

Vervolgens zijn we door gereden om te gaan lunchen in Jabiru, een klein plaatsje in the middle of nowhere. Toen we de lunch achter de kiezen hadden zijn we een "klein" stuk verder gereden naar Nourlangie Rock. Dit is een rotspartij met een aantal muurschilderingen die door de aboriginals gemaakt zijn. Onze tourguide vertelde over de verschillende afbeeldingen, en de geschiedenis van de aboriginals. Nadat we een wandeling gemaakt hadden weer hop met ze alle in de bus om daar te gaan naar de eindbestemming van vandaag, de camping in Cooinda. Aangezien hier een zwembad was was iedereen erg blij toen we aankwamen, het is in het noorden bloedverziekend heet en iedereen was dus aan het zweten als een otter. In de avond lekker gegeten, een paar biertjes gedronken met zijn alle en hop de luxe tent in!

De tweede dag van de tour bestond vooral uit veel in de bus zitten. Nadat we ons ontbijt naar binnen hebben geschoven zijn we naar Maguk gereden, dit is een meertje met waterval in het midden van de bush! Maguk is een aboriginal woord voor Magisch. Toen we aankwamen bij het water snapte ik deze benaming meteen, wat was dit een prachtige plaats! Hier hebben we ongeveer een uur gezwommen en van het zonnetje genoten. Daarna was het tijd om weer terug te lopen naar de bus om verder te rijden naar onze lunchplek. De lunchplek was het Marry River Roudhouse. Hier heeft onze tourguide hamburgers gebakken op één van de vele openbare BBQ plaatsen die Australië rijk is. Vervolgens door naar Mt. Bundy, hier zouden we gaan overnachten. Mt. Bundy is een Cattle station dat nog in gebruik is en als camping wordt gebruikt. We kregen hier de keuze om in een koepeltentje of in een swag te gaan slapen. Een swag is een katoenen zak waar een matrasje en een kussen in is opgerold. Hier ga je met je slaapzak (als het koud is) inliggen en pitten maar. De meeste van de groep kozen voor de swag, al waren er toch een paar die de buitenlucht niet zagen zitten en liever in een tentje kropen.

Na een heerlijke nacht geslapen te hebben in de buitenlucht brak de volgende ochtend alweer aan. De laatste dag van onze tour. Deze dag gingen we Litchfield in en de tijd zal vooral zwemmend doorgebracht worden. De eerste stop was een uitzichtpunt op Florence Falls. Even foto's maken en weer naar de bus om 5 minuten stroomopwaarts te gaan zwemmen. We zwommen hier bij het Buley Rockhole. Een Rockhole is een redelijk klein diep gaat wat door het water helemaal uitgesleten is. Het Buley Rockhole was ongeveer 5 meter diep. Omdat het regenseizoen al erg lang geleden is (de laatste regen was in april) was het niet heel diep. Als je hier wat sneller na het regenseizoen gaat zwemmen is het gat ongeveer 6-6,5 meter diep. Onze tourguide kwam met een uitdaging op de proppen, degene die een steen van de bodem wisten op te duiken kregen die avond in de kroeg een biertje van hem! En ik kan jullie vertellen, ik had die steen vrij snel boven! Ook hier hebben we ongeveer een uurtje gezwommen. Nadat de tijd om was zijn we naar Wangi Falls (deze plek weer ik niet meer zeker, maar volgens mij was het hier) gereden. Ook hier konden we weer lekker zwemmen terwijl de tourguide onze lunch klaar ging maken! Na het zwemmen aanschuiven en eten maar! Toen voor de laatste keer de bus in terug naar Darwin. Die avond hebben we nog met de hele groep (behalve de aziaten, die zich overigens de hele tour afzijdig hielden) gegeten en gedronken, dat gratis biertje was super!

Na weer een aantal dagen luierend door gebracht te hebben, gingen Bons en Felice zondag de Cage of Death in. Dit is een grote kooi van plexiglas, deze laten ze in het water zakken, waar ook een krokodil zwemt. Erg gaaf om te zien! De Cage of Death bevondt zich in de CrocosaurusCove. CrocosaurusCove is eigenlijk een mini dierentuintje, ze hebben veel krokodillen van klein tot groot. Verder hadden ze een aantal verschillende reptielen zoals slangen en hagedissen. Ik heb hier een klein slangetje vastgehouden en een Blue Tong Lizzard. Dit was tevens ook onze laatste dag want vandaag zijn we naar Cairns gevlogen. Vanaf hier ga ik de oostkust afreizen richting Brisbane, vanuit Brisbane pak ik de Bus naar Moree om daar vanaf 10 oktober aan het werk te gaan bij Kurstjens. Hier moet 10000 hectare (!!!!) gewas geoogst worden. Het bedrijf heeft wat foto's op facebook staan, even zoeken op Kurstjens Farming Australia voor als je die wilt zien!

Ik zet de foto's die bij dit avontuur horen weer op facebook.

Tot het volgende verslag!